•  برای اولین بار در سال ۱۹۰۱  نویسنده و شاعر  شهیر آمریکایی ال فرانک باوم نویسنده جادوگر شگفت‌انگیز شهر اُز  ایده  اینکه نمایشگری الکترونیکی داده ها را به زندگی واقعی اضافه کند مطرح کرد و آن را character marker نامید(۳).
  •  مورتون هیلینگ، در ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۲ یک فیلمبردار، شبیه سازی با نام سنسوراما همراه با سیستم صوتی، تصویری، بویایی و لرزه اختراع کرد.
  • ۱۹۶۶: ایوان سوزرلند با اختراع نمایشگر سربند (head-mounted display) دریچه‌ای را به دنیای مجازی باز کرد.
  • ۱۹۹۰: توماس کادل زمانی که در بوئینگ به کارکنان، برای سرهم کردن کابل‌ها در هواپیما کمک می‌کرد، مفهوم واقعیت افزوده را ابداع کرد.
  • ۲۰۰۰: بروس اچ. توماس توسعه دهنده ARQuake، اولین بازی واقعیت افزوده در محیط باز را برای موبایل در گردهمایی بین المللی کامپیوترهای پوشیدنی معرفی کرد.
  • ۲۰۱۲:شرکت گوگل با معرفی پروژه “عینک گوگل” یا “پروژه عینک” (Project Glass) گام بزرگی در فراگیر کردن و جنبه عام بخشیدن به واقعیت افزوده برداشت ،البته این پروژه نتوانست چندان موفق و همه گیر شود.
  • ۲۰۱۵: مایکروسافت هدست HoloLens را معرفی کرد.
  • ۲۰۱۶:شرکت  Niantic   بازی Pokemon Go را با بهره گیری از فناوری واقعیت افزوده برای پلتفرم های iOS و آندروید عرضه کرد و توانست در مدت کوتاهی به یکی از پول ساز ترین و پرطرفدار ترین بازی های موبایل تبدیل شود.
  • ۲۰۱۷: تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2017 ، کیت توسعه AR را معرفی کرد و به قولی بزرگترین پلتفرم واقعیت افزونه جهان شکل گرفت.

برای مشاهده تاریخچه کامل واقعیت افزوده به مرکز تخصصی پژوهش های واقعیت افزوده در سایت تینگوتیم مراجعه فرمایید.